Pages

Klik sini untuk sapot kawan-kawan

Monday, March 22, 2010

Pagi, Tengahari, Petang dan Malam.


Getah pemadam merupakan salah satu kelengkapan alat tulis. Ia merupakan getah lembut yang mampu menghilangkan tanda yang dihasilkan dengan pensil. Bagaimanapun terdapat getah pemadam dakwat yang mampu juga menghilangkan tanda yang dihasilkan oleh pen. Kat tempat aku membesar dulu pemadam getah dipanggil 'RABA'. Kalau kali pertama dengar memang kita pikir lain. "Bagi aku raba sat!" ungkapan camtu lagi la membuatkan kita konfuis, tambah boleh wat orang marah.Tujuan aku bagitahu semua ni bukan la niat aku nak pinjam pemadam sape2 pun atau aku nak jual pemadam cuma aku terasa kelakar bila ada segilintir orang yang tak berapa fasih berbahasa utara atau pantai timur ni mendengar perkataan 'Raba'. Dulu aku masa mula2 dengar pun rasa pelik juga. Tapi bila dah selalu dengar pastu sebut lak rasa biasa je.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...