Pages

Klik sini untuk sapot kawan-kawan

Thursday, September 30, 2010

DiGi iPhone 4 Me

Aku bukan nak cerita pasal kawan-kawan aku.
Tapi aku nak cerita pasal zaman waktu aku mula-mula pakai henfon dulu-dulu.
Mak bapak aku tak pernah belikan aku henfon untuk aku.
Ye la, keluarga aku bukan orang senang pun.
Sehari pun dapat duit belanja 20 sen je.
Alhamdulillah. Ada juga duit belanja.

Henfon pertama yang aku dapat ialah dari Eddy. Sepupu aku.
Dia yang bagi Nokia 3310 dekat aku. Henfon Nokia yang berwarna merah tu,
terpaksa pakai getah sebab bahagian belakang tempat letak bateri dia dah longgar
dan kerap terjatuh dari poket berulang kali.
Masa tu aku baru je habis SPM. Pakai dalam dua tahun, last-last rosak terus.

Lepas tu, aku jadi pengguna telefon awam yang setia selama beberapa tahun.
Waktu tu aku mula kenal dengan Munir. Dia ni budak Kachi.
Kachi ni kira macam team budak basikal la. Tak silap aku Kachi ni ada juga budak motor dengan kereta.
Aku tengok geng budak Kachi ni 'macam gempak' sebab tiap-tiap hari lepak dewan buat skill.
Siap ada sticker dengan T-shirt lagi. Masing-masing siap pakai Nokia Butterfly. Kira Henfon paling canggih masa tu.
Diaorang dapat duit beli henfon melalui upah buat performance dekat majlis-majlis atau event.
Cemburu sebenar nya aku. Jadi aku pun pasang matlamat untuk buat team Goofy (watak anjing dalam Disney).
Apa? Ingat korang je yang ada team?

Jadi bermulalah kisah kehidupan aku sebagai ahli Goofy.
Aku bersama rakan sepersetanan, Marwan, memulakan strategi.
Kitorang meronda-ronda kawasan Taman Shahab dan Mergong untuk mencari mangsa penculikan.
Motorsikal Honda bulat Marwan ditunggang. Aku jadi rider, Wan duduk belakang senyap-senyap.
Dalam setengah jam, kami berdua dah dapat ahli dalam 4 orang.
Magic tak? David Blaine pun belum tentu boleh buat magic macam aku.
Apa team aku boleh buat?

Kami telah tubuhkan satu band muzik. Kira kumpulan underground jugalah.
Peralatan muzik kami pakai bapa Marwan punya. Bapa dia ada bilik khas untuk geng-geng dia
buat rehearsal sebelum ke majlis-majlis yang diadakan.
Motif utama aku tubuhkan kumpulan ni pun sebab nak kumpul duit buat beli henfon.

Percaya atau tidak, hujung tahun tu aku berjaya beli henfon Sony Ericson yang berkamera. K508i.
Kira bangga habis aku waktu mula-mula pakai henfon tu. Lama juga aku pakai henfon tu.
Lepas tu aku mula berkerja dan berkemampuan. Jadi aku terus beli henfon Nokia flip. Aku tak ingat
nama dia. Lagi Up-to-Date. Boleh GPRS. Tangkap gambar nampak jelas. Hampir setiap hari aku
membelek-belek henfon tu. Tak jemu-jemu.




Jadi sekarang ni aku tengah cuba nak dapatkan I-Phone 4 secara percuma dari Digi. Kenapa aku nak I-Phone 4?
Tak payah cerita banyak. I-Phone 4 memang gempak habis. Grafik pun memang cun. Ada 3G call. Best!
Dan yang paling penting boleh tulis entry blog guna iPhone 4. Hahahaha! Gempak tak?

P/S: Mana pergi pun aku tak tau henfon Nokia mearah turun-temurun dari Eddy..?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...